Newsletter Październik 2019, Tony Mcguiness

MIESIĘCZNY NEWSLETTER 004
PAŹDZIERNIK 2019
AUTOR: TONY MCGUINESS

NO INPUT, NO OUTPUT

Nasza przełomowa impreza ABGT350 w Pradze była bardzo przyjemna i wydaje się dużym sukcesem. Jedną z cech charakterystycznych tych koncertów jest nowa muzyka, którą wszyscy artyści w pośpiechu kończą przed wydarzeniem. W przeciwieństwie do naszych innych programów, które łączą stare i nowe utwory, w przypadku ABGT nacisk kładziemy na prezentowanie jak największej ilości nowej muzyki, a ten rok był przebojowy i dostarczył sporej ilości materiału na wszystkie zaplanowane występy. Gabriel&Dresden i ​​Tinlicker również grali utwory z ich nowych albumów. Po tak dużym zaangażowaniu miło było spędzić trochę czasu w oddali i spojrzeć na to wszystko z dystansem, chociaż mimo to starałem się oglądać artystów i słuchać muzyki niezależnie od miejsca, w którym się znajdowałem. Nazajutrz po ABGT350 poszedłem zobaczyć kilku światowej sławy artystów grających na instrumentach strunowych w Pradze, wykonujących Mozarta, Vivaldiego i Satie. Miałem szczęście zobaczyć na żywo raz jeszcze nasz support z pierwszych koncertów LA Acoustic, RY X, zagrać wyprzedany koncert w Royal Albert Hall, pójść na koncert Antony'ego Gormleya w Royal Academy, zobaczyć Orfeusza i The Underworld w English National Opera i usiąść oszołomiony przez występ Joaquin Phoenix w Jokerze. Zobaczmy, czy dam radę. 

SONGWRITING

Każdy, kto jest zaangażowany w kreatywne pisanie, wie, że są takie momenty, kiedy jest to tak łatwe, jak oddychanie, a rzeczy po prostu wydają się przepływać przez ciebie skądś indziej, i częściej, kiedy nic nie przychodzi do głowy i pisanie staje się ciężką pracą. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku tekstów; pierwszy werset często przychodzi łatwo, ale potem ustawia się strukturę rytmiczną i rymującą, której trzeba przestrzegać w drugim wersecie – tworzy się pewnego rodzaju krzyżówka. Przeczytałem wiele książek i artykułów na temat rzeczy, które możesz zrobić, aby sobie pomóc i nauczyłem się wielu technik na przestrzeni lat. Moją najczęściej używaną opcją jest spacer lub jazda wokoło, zostawiam wtedy pracę gdzieś z tyłu głowy. W kulminacyjnym punkcie pisania tekstów na płytę Common Ground wysłałem SMS-a do mojego drogiego przyjaciela Michaela Stipe’a, prosząc go o pomoc. W ciągu kilku minut przesłał mi trzy ekranowe porady tekstowe, które zostały ze mną na dłużej. Jedną z jego najbardziej pomocnych sugestii było: „Wybierz się gdzieś na spacer, nawet jeśli to gówniane delikatesy, których nigdy nie odwiedziłeś. Jedź autobusem, którym nigdy wcześniej nie jechałeś. Zdenerwuj swój mózg i pozbądź się rutyny. Rutyna może zabić twórczą myśl”. Zrobiłem dokładnie to, co powiedział: pojechałem do Buenos Aires i spacerowałem przez tydzień, słuchając innej muzyki i odwiedzając kawiarnie, muzea i posągi, zapisując wolne myśli w notatniku. Nie zbliżałem się do piosenek, które musiałem skończyć, dopóki nie wróciłem do domu, ale kiedy to zrobiłem, było mi o wiele łatwiej: Happiness Amplified i Bittersweet & Blue wydawały się kończyć same.

DJ FRIENDLINESS

Płyty taneczne to pierwszy gatunek w historii przeznaczony do grania dwa na raz, zazwyczaj podczas intro i outro (tj. nakładanie się utworów na siebie w jednym czasie, tzw. „przejścia”) lub, w przyszłości, my DJ-e, mamy nadzieję, że zmiksujemy całe sekcje. Niezależnie od tego, czy robisz zakupy w Beatport, czy słuchasz zgłoszeń promocyjnych, te fragmenty (intro i outro) są niezwykle krytyczne i mogą sprawić, że niesamowity utwór będzie niemożliwy do odtworzenia w zestawie DJ-skim. Nadal jestem zdumiony, że ludzie źle to rozumieją i naprawdę można stwierdzić, czy producent udziela się jako DJ, jeśli sekcje wejściowe i wyjściowe są zbyt muzyczne. Oczywiście potrzebujesz niektórych rozpoznawalnych części w tych sekcjach, aby ludzie mogli usłyszeć, jak wchodzi i zanika dany utwór, ale są to skomplikowane akordy, a zmiany akordów w tych sekcjach mogą uniemożliwić odtwarzanie danej ścieżki. Zrezygnowałem z wielu utworów, które planowałem zagrać podczas ABGT, ponieważ kolidowały z pozostałymi. Nuty podstawowe, perkusja, czy perkusja bez melodycznej pewności, czasem nawet piąte akordy mogą być świetne, jednak drobne akordy 7. padu to pocałunek śmierci. Pomyślcie o nas DJ-e, którzy wciąż miksują: wasz utwór zyska więcej odtworzeń, jeśli będzie mógł się łączyć z wieloma innymi utworami, żadnego, jeśli nie.

SCUBA DIVING

Nie ma mnie dzisiaj, poświęcam ten tydzień na nurkowanie, pływam wokół Malediwów i nurkuję na rafach poniżej. Robię to od dawna, chociaż nie miałem tak wielu okazji, ponieważ harmonogram Above & Beyond rzadko pozwala na taki dodatkowy dzień po nurkowaniu, który jest niezbędny, by znów latać samolotem. Ale tym razem poświęcam czas, aby zrobić to poprawnie. Nurkowanie jest najbliżej latania, rzadka okazja, aby czuć się nieważkim, bez wysiłku zbliżać się w ciche, spokojne i niesamowicie piękne miejsca w obcym (podwodnym) świecie. Naprawdę cieszę się, że wracam na Malediwy, przyjemność ta stała się bardziej dotkliwa z powodu zagrożenia podniesieniem się poziomu mórz w tym pięknym regionie. Kiedy robisz to tak długo, jak ja, zaczynasz zauważać bardzo realne uszkodzenia raf koralowych, które może powodować wędkarstwo, nadmierne nurkowanie i usuwanie złych odpadów. Zasada „nie dotykaj niczego”, której nauczyłem się jako początkujący, nie wydaje się, aby ludzkość ogólnie jej przestrzegała. Mam nadzieję, że możemy lepiej zająć się biosferą, aby przyszłe pokolenia również mogły ją zobaczyć.

Tłumaczenie: Magdalena May, diamondspeech.pl