W czasie swojej działalności, Above&Beyond korzystali z szerokiej gamy sprzętu: syntezatorów, samplerów i wielu innych.

Pierwszym krokiem do sławy Jono był udział w liście A3000 na http://AMPFEA.org, gdzie po raz pierwszy zaprezentowano najwcześniejsze projekty z wytwórni Anjuna. Dzięki tym osiągnięciom, Jono został zaproszony do współpracy przy tworzeniu (programowaniu) dźwięków dla syntezatorów Yamaha’y. Talent Jono w ten projekt, uwidocznił się na syntezatorze Yamaha CS6x. Sister Bliss był pod wielkim wrażeniem kopii utworu „Insomnia” grupy Faithless wykonanej przez Jono.

Remix „What It Feels Like For A Girl” Madonny został stworzony przy użyciu Virus B, Waldorf, JP8000, Yamaha A3000 i klasycznej konsoli Mackie 32:8buss – nienajlepszej na świecie, ale wybitnie nadającej się do muzyki tanecznej. Jono i Paavo posiadają również kilka klasycznych analogowych syntezatorów, włączając w to Sequential Pro-1 i Moog Prodigy.

Dla osiągnięcia końcowego efektu pracy nad remiksem Madonny, konieczne było zmiksowanie dwóch oddzielnych części utworu, a następnie połączenie ich w całość, wszystko ze względu na bardzo ograniczoną moc obliczeniową sprzętu. Później działalność studia opierała się na stacji roboczej Apple Mac G5 z dwoma procesorami 2.5GHz współpracującej z sekwenserem Logic 7, a całe audio napędzane było przez MOTU2408 z RME ADI-8 zapewniając analogowo-cyfrową konwersję sygnału poprzez światłowody i, oczywiście, analogowy mixer Soundcraft Ghost. Sprzęt był wzbogacany wraz z kolejnymi sukcesami wytwórni Anjunabeats i grupy Above&Beyond.


Dawne studio miało wymiary 4.5x7 metrów i zawierało niżej wymienione wyposażenie:

Keyboardy, samplery i moduły dźwiękowe:

Acces Virus Synth – jeden z najpopularniejszych sprzętowych syntezatorów używanych przy tworzeniu muzyki trance

Akai S3000X1 – zwykle używany do generowania werbli, obecnie wykorzystywany coraz rzadziej

Korg Trinity – stacja robocza/syntezator, najczęściej używany jako główny keyboard

Midiman Keystation Pro 88 – główny keyboard w nowym studio

Moog Prodigy – ulubiony analogowy syntezator Paavo’a

Nord Lead 2 Rack – Tony kupił go dla paru zuchwałych dźwięków, które można usłyszeć w remixach Adamski’ego

Roland Juno-106 – prosty, ale świetny syntezator

Roland JP-8080 – zastąpił stary JP8000 Tony’ego, kupiony z drugiej ręki od kolesia z Nottingham

Roland JV-2080 – prawdziwy kombajn studyjny używany do dziś, niestety poziom szumów jak na obecne standardy przestaje być do przyjęcia

Roland MKS-80 z programatorem PG800 – jeden z najnowszych syntezatorów Rolanda - NA SPRZEDAŻ!!!

Roland SH101 – świetny do [bass & acid]

Roland TR909 – oryginalny i najlepszy, tym bardziej, że wzbogacony o modyfikację Paavo’a

Seqential Circruits Pro One – ulubiony „analogowiec” Jono, użyty w remixie Madonny do wyśmienicie zniekształconych i hałaśliwych dźwięków

Waldorf Pulse – dlaczego nie zrobili w nim wyłącznika?

Yamaha A3000 – pierwszy sampler Jono

Yamaha AN1x – pozaklasowy syntezator używany wielokrotnie w trackach Oceanlab

Yamaha SY85 – właściwie pierwszy syntezator Jono i ciągle sprawdza się przy ziarnistych brzmieniach

Fender Jazzmaster – dyskusyjnie najpiękniejsza z jednocewkowych gitar elektrycznych używana przy wszystkich albumach SL&G

Oprócz swojej podstawowej funkcji - świetnego brzmienia - analogowe syntezatory zapewniają również ogrzewanie w czasie zimy :)

Nagrywanie i [outboard]:

Mikrofon Neumann U87 – standardowy mikrofon używany w przemyśle muzycznym

Mikrofon Rode NT1 – nasz pierwszy mikrofon

Mikrofon SE Electronics Gemini – rewelacyjny do męskich wokali

Mikrofon SE Electronics Isis – świetny mikrofon, na który można sobie pozwolić, daje lekki i swobodny dźwięk

Przedwzmacniacz/equalizer stereo Aurora Audio GTQ2 – nowy dodatek – przedwzmacniacz w stylu Neve-1073 z [with a more open top end ] i trójpasmowym equalizerem

Focusrite Voicemaster Platinum Voice Channel – na sprzedaż!

Drawmer 1968 Mercenary Edition Vacuum Tube Compressor 

Behringer Ultrafex Pro – na sprzedaż!

Efekty Digitech Studio 400 – używany we wszystkich starszych remixach A&B

Lexicon MPX 100 – tania i świetna jednostka efektowa

Roland SRV-3030D – pierwsze zmagania Rolanda z trójwymiarowymi efektami.

Behringer Composer Pro – na sprzedaż!

Apogee AD-16x & DA-16x – Roll’s Royce konwersji analogowo-cyfrowej i cyfrowo-analogowej

Głośniki monitorujące Mackie HR824 z subwooferem HRS120 – bardzo czysta, płaska charakterystyka sprawia, że trzeba się napracować dla idealnego brzmienia mixów

Mixer 32-kanałowy Soundcraft Ghost – zastąpił nasz zalany Mackie 32:8

Behringer Combinator Multi Band Compressor – właśnie przez to leci do Was każdy Trance Around The Word!

Dwa patchpanele Neutrik – umożliwiają podłączenie w studio wszystkiego do wszystkiego

Behringer Ultrapatch

Wzmacniacz słuchawkowy Behringer – jedno z niewielu udanych urządzeń Behringera

Słuchawki AKG 270S – najciekawsze w tych słuchawkach jest to, że same się wyłączają kiedy je zdejmiesz!

Komputery i pozostały sprzęt:

Apple PowerBook G4s – używany w samolotach

Apple Mac G5 – dwa procesory 2.5GHz

23” panoramiczny monitor – potrzebujesz dużego ekranu, kiedy patrzą na niego 3 głowy!

Lacie 250GB – narzędzie backup

Doepfer MCV24 – konwerter MIDI/CV, umożliwia komunikację sprzętu analogowego i cyfrowego

Kenton Pro-Solo – konwerter MIDI/CV, umożliwia komunikację Moog’a z pozostałymi urządzeniami

Dwa interfejsy MIDI Emagic AMT8 – zapewniają 32 porty MIDI dla naszego sprzętu

Emagic Logic Pro 7 – nasz ulubiony sekwenser, oczywiście zintegrowany z Apple

Ableton Live 5 – przydatny przy mixowaniu kompilacji itp.

Pakiet plug-in’ów Waves Platinum – solidny pakiet podstawowych plug-in’ów, który jest używany przy każdym utworze

Universal Audio UAD-1 – zapewnia emulacje klasyków, włączając w to equalizery Pultec i 1176 kompresory

RME Hammerfall DSP ADAT – światłowodowa karta dźwiękowa, podłączona do naszych konwerterów Apogee