W styczniu 2013 roku Miloco Builds zostali poproszeni, żeby zobaczyć nowo budujące się studio grupy, znajdujące się w pobliżu ich obecnego miejsca. Akustyk Nick Whitaker również został wyznaczony do wstępnego zaplanowania prac pomiędzy deweloperami Acorn i Miloco, aby upewnić się, że kluczowe wzmocnienie dźwiękowe nowej struktury wewnątrz studio, zostały poprawnie opracowane i będą odpowiednio chroniły mieszkańców w Bermondsey od dźwięków muzyki elektronicznej.
W lipcu 2013 roku pierwsza część prac była już gotowa, więc grupa Miloco Builds rozpoczęła czynności na miejscu. Pierwszą istotną rzeczą, którą trzeba było wykonać, było zrobienie betonowej podłogi oraz ostrożne oddzielenie każdego obszaru tak, aby główna sala kontrolna mogła pracować niezależnie od kabiny wokalnej (Studio 2), z której zespół mógłby także emitować swój program radiowy.
Całe studio i detale akustyczne zostały w całości dopracowane i zaprojektowane przez Nicka Whitakera, a wkrótce okazało się także, że dobór koloru do pomieszczeń będzie kwestią sporną , dlatego też zespół wyznaczył Lee Associates, aby zaprojektowali jeden spójny schemat dla całego obiektu.
Rezultat mówi sam za siebie. Chociaż jest to pierwsze monochromatyczne studio, które stworzyliśmy, jego ogólne wrażenie jest bardzo relaksujące, stworzyliśmy coś w rodzaju „przytulnego gniazdka”, według wytycznych, jakie dał nam zespół. Pracować z Denisem z Lee Associates było czystą przyjemnością i myślę, że mimo początkowych niepewności, efektem naszej współpracy jest to wspaniałe studio.
Denise zadbała o dębowy wystrój ścian, który zapewnia zarówno ciepło dyfuzyjne, jak i estetyczne, a także mieści system monitoringu ATC.
Finn Elies nadzorował instalację AV, w tym system zasilania awaryjnego UPS, podłączając wszystkie komputery członków zespołu stałym adresem IP, co umożliwia zalogowanie się do studio i przywołanie/miksowanie muzyki z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki temu zapracowani DJ’e, nie muszą rezygnować ze swojego stylu życia i pomimo zapełnionego grafiku, mogą pozostać kreatywni.
Ostatnią rzeczą, jaką trzeba było wykonać, to instalacja fortepianu Bosendorfer, które zostało usytuowane w salonie (głównym pomieszczeniu), a zapewnienie linii wiążących, dodatkowej izolacji i specjalnego ekranu ze stali i węgla sprawia, że jest to doskonałe miejsce do nagrywania.
W czasie swojej działalności, Above&Beyond korzystali z szerokiej gamy sprzętu: syntezatorów, samplerów i wielu innych.
Pierwszym krokiem do sławy Jono był udział w liście A3000 na http://AMPFEA.org, gdzie po raz pierwszy zaprezentowano najwcześniejsze projekty z wytwórni Anjuna. Dzięki tym osiągnięciom, Jono został zaproszony do współpracy przy tworzeniu (programowaniu) dźwięków dla syntezatorów Yamaha’y. Talent Jono w ten projekt, uwidocznił się na syntezatorze Yamaha CS6x. Sister Bliss był pod wielkim wrażeniem kopii utworu „Insomnia” grupy Faithless wykonanej przez Jono.
Remix „What It Feels Like For A Girl” Madonny został stworzony przy użyciu Virus B, Waldorf, JP8000, Yamaha A3000 i klasycznej konsoli Mackie 32:8buss – nienajlepszej na świecie, ale wybitnie nadającej się do muzyki tanecznej. Jono i Paavo posiadają również kilka klasycznych analogowych syntezatorów, włączając w to Sequential Pro-1 i Moog Prodigy.
Dla osiągnięcia końcowego efektu pracy nad remiksem Madonny, konieczne było zmiksowanie dwóch oddzielnych części utworu, a następnie połączenie ich w całość, wszystko ze względu na bardzo ograniczoną moc obliczeniową sprzętu. Później działalność studia opierała się na stacji roboczej Apple Mac G5 z dwoma procesorami 2.5GHz współpracującej z sekwenserem Logic 7, a całe audio napędzane było przez MOTU2408 z RME ADI-8 zapewniając analogowo-cyfrową konwersję sygnału poprzez światłowody i, oczywiście, analogowy mixer Soundcraft Ghost. Sprzęt był wzbogacany wraz z kolejnymi sukcesami wytwórni Anjunabeats i grupy Above&Beyond.
Dawne studio miało wymiary 4.5x7 metrów i zawierało niżej wymienione wyposażenie:
Keyboardy, samplery i moduły dźwiękowe:
Acces Virus Synth – jeden z najpopularniejszych sprzętowych syntezatorów używanych przy tworzeniu muzyki trance
Akai S3000X1 – zwykle używany do generowania werbli, obecnie wykorzystywany coraz rzadziej
Korg Trinity – stacja robocza/syntezator, najczęściej używany jako główny keyboard
Midiman Keystation Pro 88 – główny keyboard w nowym studio
Moog Prodigy – ulubiony analogowy syntezator Paavo’a
Nord Lead 2 Rack – Tony kupił go dla paru zuchwałych dźwięków, które można usłyszeć w remixach Adamski’ego
Roland Juno-106 – prosty, ale świetny syntezator
Roland JP-8080 – zastąpił stary JP8000 Tony’ego, kupiony z drugiej ręki od kolesia z Nottingham
Roland JV-2080 – prawdziwy kombajn studyjny używany do dziś, niestety poziom szumów jak na obecne standardy przestaje być do przyjęcia
Roland MKS-80 z programatorem PG800 – jeden z najnowszych syntezatorów Rolanda - NA SPRZEDAŻ!!!
Roland SH101 – świetny do [bass & acid]
Roland TR909 – oryginalny i najlepszy, tym bardziej, że wzbogacony o modyfikację Paavo’a
Seqential Circruits Pro One – ulubiony „analogowiec” Jono, użyty w remixie Madonny do wyśmienicie zniekształconych i hałaśliwych dźwięków
Waldorf Pulse – dlaczego nie zrobili w nim wyłącznika?
Yamaha A3000 – pierwszy sampler Jono
Yamaha AN1x – pozaklasowy syntezator używany wielokrotnie w trackach Oceanlab
Yamaha SY85 – właściwie pierwszy syntezator Jono i ciągle sprawdza się przy ziarnistych brzmieniach
Fender Jazzmaster – dyskusyjnie najpiękniejsza z jednocewkowych gitar elektrycznych używana przy wszystkich albumach SL&G
Oprócz swojej podstawowej funkcji - świetnego brzmienia - analogowe syntezatory zapewniają również ogrzewanie w czasie zimy :)
Nagrywanie i [outboard]:
Mikrofon Neumann U87 – standardowy mikrofon używany w przemyśle muzycznym
Mikrofon Rode NT1 – nasz pierwszy mikrofon
Mikrofon SE Electronics Gemini – rewelacyjny do męskich wokali
Mikrofon SE Electronics Isis – świetny mikrofon, na który można sobie pozwolić, daje lekki i swobodny dźwięk
Przedwzmacniacz/equalizer stereo Aurora Audio GTQ2 – nowy dodatek – przedwzmacniacz w stylu Neve-1073 z [with a more open top end ] i trójpasmowym equalizerem
Focusrite Voicemaster Platinum Voice Channel – na sprzedaż!
Drawmer 1968 Mercenary Edition Vacuum Tube Compressor
Behringer Ultrafex Pro – na sprzedaż!
Efekty Digitech Studio 400 – używany we wszystkich starszych remixach A&B
Lexicon MPX 100 – tania i świetna jednostka efektowa
Roland SRV-3030D – pierwsze zmagania Rolanda z trójwymiarowymi efektami.
Behringer Composer Pro – na sprzedaż!
Apogee AD-16x & DA-16x – Roll’s Royce konwersji analogowo-cyfrowej i cyfrowo-analogowej
Głośniki monitorujące Mackie HR824 z subwooferem HRS120 – bardzo czysta, płaska charakterystyka sprawia, że trzeba się napracować dla idealnego brzmienia mixów
Mixer 32-kanałowy Soundcraft Ghost – zastąpił nasz zalany Mackie 32:8
Behringer Combinator Multi Band Compressor – właśnie przez to leci do Was każdy Trance Around The Word!
Dwa patchpanele Neutrik – umożliwiają podłączenie w studio wszystkiego do wszystkiego
Behringer Ultrapatch Wzmacniacz słuchawkowy Behringer – jedno z niewielu udanych urządzeń Behringera
Słuchawki AKG 270S – najciekawsze w tych słuchawkach jest to, że same się wyłączają kiedy je zdejmiesz!
Komputery i pozostały sprzęt:
Apple PowerBook G4s – używany w samolotach
Apple Mac G5 – dwa procesory 2.5GHz
23” panoramiczny monitor – potrzebujesz dużego ekranu, kiedy patrzą na niego 3 głowy!
Lacie 250GB – narzędzie backup
Doepfer MCV24 – konwerter MIDI/CV, umożliwia komunikację sprzętu analogowego i cyfrowego
Kenton Pro-Solo – konwerter MIDI/CV, umożliwia komunikację Moog’a z pozostałymi urządzeniami
Dwa interfejsy MIDI Emagic AMT8 – zapewniają 32 porty MIDI dla naszego sprzętu
Emagic Logic Pro 7 – nasz ulubiony sekwenser, oczywiście zintegrowany z Apple
Ableton Live 5 – przydatny przy mixowaniu kompilacji itp.
Pakiet plug-in’ów Waves Platinum – solidny pakiet podstawowych plug-in’ów, który jest używany przy każdym utworze
Universal Audio UAD-1 – zapewnia emulacje klasyków, włączając w to equalizery Pultec i 1176 kompresory
RME Hammerfall DSP ADAT – światłowodowa karta dźwiękowa, podłączona do naszych konwerterów Apogee