W czasie swojej działalności Above & Beyond korzystali z szerokiej gamy sprzętu: syntezatorów, samplerów i wielu innych.

Pierwszym krokiem do sławy Jono był udział w liście A3000 na http://AMPFEA.org, gdzie po raz pierwszy zaprezentowano najwcześniejsze wydawnictwa z labelu Anjuna. Dzięki tym osiągnięciom Jono został zaproszony do współpracy przy tworzeniu (programowaniu) dźwięków dla syntezatorów Yamaha’y, co godne zauważenia wkład Jono uwidacznia się na syntezatorze Yamaha CS6x jak potwierdza Sister Bliss. Sister Bliss był pod wielkim wrażeniem kopii utworu „Insomnia” grupy Faithless wykonanej przez Jono.

Remix „What It Feels Like For A Girl” Madonny został stworzony przy użyciu Virus B, Waldorf, JP8000, Yamaha A3000 i klasycznej konsoli Mackie 32:8buss – nie najlepszej na świecie, ale wybitnie nadającej się do muzyki tanecznej. Jono i Paavo posiadają również kilka klasycznych analogowych syntezatorów, włączając w to Sequential Pro-1 i Moog Prodigy.

Dla osiągnięcia końcowego efektu pracy nad remixem Madonny, konieczne było zmixowanie dwóch oddzielnych części utworu, a następnie połączenie ich w całość, wszystko ze względu na bardzo ograniczoną moc obliczeniową sprzętu. Obecnie jednak, działalność studia opiera się na stacji roboczej Apple Mac G5 z dwoma procesorami 2.5GHz współpracującej z sekwenserem Logic 7, a całe audio napędzane jest przez MOTU2408 z RME ADI-8 zapewniając analogowo-cyfrową konwersję sygnału poprzez światłowody i, oczywiście, analogowy mixer Soundcraft Ghost. Sprzęt był wzbogacany wraz z kolejnymi sukcesami labelu Anjunabeats i grupy Above & Beyond.

studio


Studio ma wymiary 4.5x7 metrów i zawiera niżej wymienione wyposażenie:

Keyboardy, samplery i moduły dźwiękowe:

Acces Virus Synth – jeden z najpopularniejszych sprzętowych syntezatorów używanych przy tworzeniu muzyki trance

Akai S3000X1 – zwykle używany do generowania werbli, obecnie wykorzystywany coraz rzadziej

Korg Trinity – stacja robocza/syntezator, najczęściej używany jako główny keyboard

Midiman Keystation Pro 88 – główny keyboard w nowym studio

Moog Prodigy – ulubiony analogowy syntezator Paavo’a

Nord Lead 2 Rack – Tony kupił go dla paru zuchwałych dźwięków, które można usłyszeć w remixach Adamski’ego

Roland Juno-106 – prosty, ale świetny syntezator

Roland JP-8080 – zastąpił stary JP8000 Tony’ego, kupiony z drugiej ręki od kolesia z Nottingham

Roland JV-2080 – prawdziwy kombajn studyjny używany do dziś, niestety poziom szumów jak na obecne standardy przestaje być do przyjęcia

Roland MKS-80 z programatorem PG800 – jeden z najnowszych syntezatorów Rolanda - NA SPRZEDAŻ!!!

Roland SH101 – świetny do [bass & acid]

Roland TR909 – oryginalny i najlepszy, tym bardziej, że wzbogacony o modyfikację Paavo’a

Seqential Circruits Pro One – ulubiony „analogowiec” Jono, użyty w remixie Madonny do wyśmienicie zniekształconych i hałaśliwych dźwięków

Waldorf Pulse – dlaczego nie zrobili w nim wyłącznika?

Yamaha A3000 – pierwszy sampler Jono

Yamaha AN1x – pozaklasowy syntezator używany wielokrotnie w trackach Oceanlab

Yamaha SY85 – właściwie pierwszy syntezator Jono i ciągle sprawdza się przy ziarnistych brzmieniach

Fender Jazzmaster – dyskusyjnie najpiękniejsza z jednocewkowych gitar elektrycznych używana przy wszystkich albumach SL&G

Oprócz swojej podstawowej funkcji - świetnego brzmienia - analogowe syntezatory zapewniają również ogrzewanie w czasie zimy :)

Nagrywanie i [outboard]:

Mikrofon Neumann U87 – standardowy mikrofon używany w przemyśle muzycznym

Mikrofon Rode NT1 – nasz pierwszy mikrofon

Mikrofon SE Electronics Gemini – rewelacyjny do męskich wokali

Mikrofon SE Electronics Isis – świetny mikrofon, na który można sobie pozwolić, daje lekki i swobodny dźwięk

Przedwzmacniacz/equalizer stereo Aurora Audio GTQ2 – nowy dodatek – przedwzmacniacz w stylu Neve-1073 z [with a more open top end ] i trójpasmowym equalizerem

Focusrite Voicemaster Platinum Voice Channel – na sprzedaż!

Drawmer 1968 Mercenary Edition Vacuum Tube Compressor 

Behringer Ultrafex Pro – na sprzedaż!

Efekty Digitech Studio 400 – używany we wszystkich starszych remixach A&B

Lexicon MPX 100 – tania i świetna jednostka efektowa

Roland SRV-3030D – pierwsze zmagania Rolanda z trójwymiarowymi efektami.

Behringer Composer Pro – na sprzedaż!

Apogee AD-16x & DA-16x – Roll’s Royce konwersji analogowo-cyfrowej i cyfrowo-analogowej

Głośniki monitorujące Mackie HR824 z subwooferem HRS120 – bardzo czysta, płaska charakterystyka sprawia, że trzeba się napracować dla idealnego brzmienia mixów

Mixer 32-kanałowy Soundcraft Ghost – zastąpił nasz zalany Mackie 32:8

Behringer Combinator Multi Band Compressor – właśnie przez to leci do Was każdy Trance Around The Word!

Dwa patchpanele Neutrik – umożliwiają podłączenie w studio wszystkiego do wszystkiego

Behringer Ultrapatch

Wzmacniacz słuchawkowy Behringer – jedno z niewielu udanych urządzeń Behringera

Słuchawki AKG 270S – najciekawsze w tych słuchawkach jest to, że same się wyłączają kiedy je zdejmiesz!

Komputery i pozostały sprzęt:

Apple PowerBook G4s – używany w samolotach

Apple Mac G5 – dwa procesory 2.5GHz

23” panoramiczny monitor – potrzebujesz dużego ekranu, kiedy patrzą na niego 3 głowy!

Lacie 250GB – narzędzie backup

Doepfer MCV24 – konwerter MIDI/CV, umożliwia komunikację sprzętu analogowego i cyfrowego

Kenton Pro-Solo – konwerter MIDI/CV, umożliwia komunikację Moog’a z pozostałymi urządzeniami

Dwa interfejsy MIDI Emagic AMT8 – zapewniają 32 porty MIDI dla naszego sprzętu

Emagic Logic Pro 7 – nasz ulubiony sekwenser, oczywiście zintegrowany z Apple

Ableton Live 5 – przydatny przy mixowaniu kompilacji itp.

Pakiet plug-in’ów Waves Platinum – solidny pakiet podstawowych plug-in’ów, który jest używany przy każdym utworze

Universal Audio UAD-1 – zapewnia emulacje klasyków, włączając w to equalizery Pultec i 1176 kompresory

RME Hammerfall DSP ADAT – światłowodowa karta dźwiękowa, podłączona do naszych konwerterów Apogee